S karavanem a stanem napříč kontinentem

Auto s kterým jsme chtěli dojet z Cairns do Perth se zastavilo na půl cesty, uprostřed nehostinné pouště. Bez signálu jsme čekali na silnici osm hodin a pomoc. To bylo jen vyvrcholení všech našich patálií, které se nám během cesty udály.

Nikam se nejede

Tak to mi kamarád zavolal v pátek jen pár dní před naším dlouho plánovaným odjezdem napříč kontinentem. Ztratil klíče od auta a náhradní nemá a protože má Mercedes tak nový dostane nejdříve až za deset dní což je pozdě. Navíc my už jsme měli koupené zpáteční letenky z Perth do Cairns, které nejsou zrovna levné.

Co tedˇ?

Dohodli jsme se, že počkáme do pondělí, že ještě něco zkusí. Nic se nestalo, ale v uterý ráno náhodou našel klíč, takže jedeme sice o den později ale přeci. Ted už jen přebukovat letenky rychle zabalit a jede se.

Díky této příhodě nebylo dost času na přípravu auta a karavanu v podstatě to byla taková hurá akce s trpkým koncem.

S problémy, ale přesto výrážíme na cestu

Překotné balení vyústílo v to, že nemáme kde v autě sedět. Takže na parkovišti před obchodˇákem musíme vše přebalit. To nás zdrželo a místo osm hodin ráno vyrážíme ve dvanáct. Denně musíme najet okolo 600 km, abychom to stihli do Perth včas. Proto jsme jeli dlouho do noci a první místo na kempování, které jsme potmě našli bylo u řeky s krokodýli. Kde jsme kvuli tmě zapadli do vody, naštěstí se nám podařilo auto i s karavanem z vody vyprostit a raději jsme jeli jinam.

Problémy nás provázejí i nadále

Čeká nás jízda po nezpevněné prašné cestě a proto zastavujeme u vesnické pumpy nabrat naftu, občerstvit se a trochu si odpočinout. Tato zastávka se nám stala asi osudnou. Nabrali jsme asi nekvalitní naftu a v jedné zatáčce, kdy proti nám jel kamion se nám vypnul motor. Měli jsme dost velké štěstí, že jsme auto udrželi na cestě bez posilovačů žízení a brzd s tří tunovým karavanem za zády.

Ten den se nám auto zastavilo ještě jednou, tentokrát už jsme ho ale nemohli nastartovat a vypadalo to že výlet končí. Po pár minutách nám zastavuje první auto a nabízí pomoc, ještě jednou zkusíme nastartovat a ejhle auto naskočilo. Zjistili jsme ale, že nám z karavanu uletělo jedno okno, aníž bychom o tom věděli.

Je tu trochu horko

Dojeli jsme do města a načerpali naftu u frekventované pumpy, kde jsme i přespali. Třetí den na cestě vypadá vše v pohodě až do chvíle, kdy se začalo dělat v autě teplo. Ukázalo se, že nám přestala fungovat klimatizace a po chvíli přestalo jet i auto. Přesněji auto jede, ale jen 60 km za hodinu. Musíme zastavit a zjistit co se děje.

Zjistili jsme, že když zastavíme a vyndáme klíč, tak auto zase funguje. Sice jedeme, ale auto jede maximálně 120 km/h s tím že když jedeme víc než 110 km/h tak přestane fungovat klimatizace.

Ten den problémi ještě nekončí. Dojeli jsme do místa kde jsme původně plánovali přenocovat, ale bylo ještě brzy, tak jsme se rozhodli pokračovat dál. Špatně jsme odhadly zásoby nafty a posledních 60 km jsme jeli jen krokem bez klimatizace asi jen na výpary z nafty. To jsme ještě nevěděli, že nám z karavanu ulítlo další okno, což nás hodně zpomalovalo.

Už víme jak s autem jezdit

Čtvrtý den na cestě. Ráno jsme zalepili chybějící okna lepící páskou a jedeme dál. Už jsme se naučili jak s autem jezdit a že se rozsvicí nějaké kontrolky nás už nevyvádí z míry. Dnes nám cesta klidně ubíhá, zastavili jsme ve větším městě 50 km od hranic s Jižní Austrálii. Kde jsme doplnili zásoby ovoce a zeleniny. Než jsme dojeli k hranici tak ještě žertujeme, že nemáme pasy a že nám zabaví jídlo.

Na hranici nikdo nebyl a my si udělali pár památečních fotek a pokračujeme dál. Po třech hodinách jízdy asi 300km od hranic je však kontrola a ta nám sebere všechno ovoce a zeleninu, která končí asi v koši. Tato příhoda nás dost namíchla a napumpovaní adrenalinem pokračujeme v cestě. Ten den jsme najeli asi 800 Km a tak jsme se rozhodli sjet z hlavní cesty a přespat v karavan parku dopřát si trochu luxusu.V noci byl silný vítr a okolo 3 ráno nám odnesl kus stanu, ale jinak pohoda.

Ticho před bouří

Pátý den ubíha cesta poklidně bez nějakých potíží. Až odpoledne se počasí začíná dost kazit. Projíždíme obrovsými pláněmi obilných polí, které je již sklizeno. Protože tu není mnoho stromů tak vítr je dost silný, který se mění v prachovou bouří, která nám cloumá s karavanem.

Už se začalo stmívat a nám se pořád nedaří ujet bouřce, teď navíc začalo lejt jak z konve.

Nullabour je naše konečná zastávka pro tento den, je to místo uprostřed pouště. Na obloze se odehrává světelná show blesků a hromů všude kolem nás.

Divoká noc

Jako již tradičně po tmě s baterkou v zubech stavím stan, dnes je to trochu složitějši kvuli silnému větru. Navíc zem je tu tak tvrdá, že tam nejdou natlouct kolíky od stanu. Proto jsme zatěžkali stan jen našima věcma a šli se osprchovat. Dobrá zpráva byla, vítr se utišil, ale začalo pršet. Náš deset let starý stan není vhodný do deště, tušil jsem že bude dovnitř asi pršet. Můj předpoklad se potvrdil a do stanu opravdu zatéká, naštěstí po půl hodině déšť ustává a zdá se že vše bude fajn.

Déšť vystřídala vychřice, která nám rozlámala stan o půl noci jsem musel zbytky stanu odtáhnout do nedaleké boudy která tu je jako muzeum. Tam jsem zbytky stanu postavil a přečkali noc v relativním klidu.

Jak vyplnit příletový formulář

Končíme

Ráno jsme zbalili a chceme vyrazit na cestu, auto nenastartovalo máme vybitou baterii. Než jsme našli startovací kabeli tak uběhla půlhodina. Ještě dáme autu jednu šanci a otočíme klíčkem v zapalování. Auto naskočilo, rychle jsme vše naložili a hurá na cestu. Po pár kilometrech se začínají naskakovat varovné zprávy a auto zpomaluje. Najednou cítíme kouř v autě, proto zastavujeme a jdeme se podívat.

Dojeli jsme, praskl chladič uprostřed pouště kde není signál.

Víza do Austrálie

Na poušti funguje Český telefon

Naštěstí máme sebou Český telefon, který tu jako jedniný funguje a dovolali jsme se na asistenční službu, která zařídí odtahnutí auta a karavanu. Po osmi hodinách čekání příjíždí odtahovka, je to totiž přes 300 kilometrů a po cestě byla bouračka, která zablokovala cestu na víc než hodinu. Naložit zablokovaný Mercedes není žádná lehká záležitost. Celá akce trvá hodinu a do města dorážíme skoro ve tři hodiny ráno. Byl to dlouhý den a zítra budeme hledat cestu, jak se dostaneme domů.

Pokud se chystáte do Austrálie, neváhejte nás kontaktovat. Pomocí kontaktního formuláře na stránkách a nebo napřímo pomocí Chatu. Veškerá konzultace je zdarma.